Linda Farrow, van origine een modeontwerpster, heeft haar bedrijf in 1970 opgericht. Linda zag als één van de eersten in dat monturen ook mode waren en richtte zich dus al snel op het ontwerpen van brillen. Hierbij had Linda een voorkeur voor gewaagde ontwerpen, zoals een haute couture-collectie in de kledingbranche.

Linda maakte graag nieuwe ontwerpen met unieke vormen, en experimenteerde ook graag met luxe materialen. Linda wilde innovaties creëren op een hoog niveau en met veel luxe. Dit wordt nog steeds nagestreefd door de huidige designers.

Het verhaal

Linda Farrow was na ruim 10 jaar brillen ontwerpen toe aan tijd voor haar familie. Ze sloot de zaak en wilde meer tijd met haar gezin doorbrengen. Toen in 2003 haar zoon Simon Jablon en zijn vriendin Tracy Sedino in een warenhuis waren om een oude voorraad van zijn moeders brillen op te halen dachten ze beiden hetzelfde: dit prachtige merk, dat was opgezet door zijn moeder, moest en zou terugkomen op de markt. Dit hebben ze gedaan met groot succes. Het mooiste moment volgens Tracy is toen ze hun eerste Harvey Nichols-order binnen haalden. Tracy en Simon stonden na de deal samen in de lift en toen de deuren dichtgingen, konden ze allebei alleen nog maar schreeuwen van blijdschap.

Co-creaties

Het merk Linda Farrow staat tegenwoordig bekend om de co-creaties. Ze werken veel samen met extravagante designers uit de modewereld. Denk hierbij aan Dries Van Noten, Oscar de la Renta, The Row, Matthew Williamson, Kris van Assche en Jerremy Scott. Samenwerking met deze en dergelijke designers voegt waarde toe aan het merk Linda Farrow.

Linda Farrow is verkrijgbaar in de volgende winkels

Bekijk ook onze andere merken

Cazal Dita Suzy Glam